Outsourcing
Herbezinning of herpositionering van uw ICT afdeling binnen of buiten uw organisatie vergt een zorgvuldige en gedegen voorbereiding. Voor u wijzigingen gaat aanbrengen dient eerst de boel op orde te zijn. Bij outsourcing van uw ICT dienstverlening is het van eminent belang dat u grip blijft houden op de kwaliteit van uw dienstverlening.
De ICT Kliniek kan u ondersteunen bij de volgende fasen:
- Bundeling van alle overweging van uw plannen en doelstellingen;
- Stapsgewijze keuzebepaling en projectbegeleiding;
- Advies bij de selectie van een betrouwbare partij;
- Adviezen bij het opstellen van service level agreements (SLA);
- Projectmanagement bij de implementatie;
- Second opinion en contra-expertise;
- Onafhankelijke en eerlijke sparringpartner.
Pakketselectie – Een nieuw systeem maar géén nieuw probleem?
Het begeleiden van selectietrajecten en implementatie van informatiesystemen voor uw organisatie is een grondig traject. De keuze en invoering van nieuwe ERP, CRM, HRM, telefoniesysteem, business intelligence, logistieke, financiële of andere bedrijfssoftware is een lastige en risicovolle opgave. De investeringen zijn meestal fors en er is sprake van een hoog afbreukrisico. Vanwege de grote financiële en organisatorische impact kunnen eenmaal gemaakte keuzes niet snel meer gewijzigd worden. Het selectietraject moet dus in één keer tot een goede keuze leiden en vervolgens moet deze keuze succesvol worden geïmplementeerd.
De ICT Kliniek kan u ondersteunen bij de volgende fasen:
- Opstellen functionele eisen
- Opstellen technische eisen
- Begeleiden en organiseren van demonstraties en referentiebezoeken
- Het aanvragen beoordelen van offertes
- Contractonderhandelingen en contractafsluitingen
- Het opstellen van een implementatieplan
- Het projectmanagement rond de implementatie
- Nazorg en lessons learned
- Borging binnen uw beheerorganisatie